Twee weken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu Twee weken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu

Twee weken

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 April 2014 | Spanje, Barcelona

Morgen ben ik alweer twee weken hier, tijd gaat best snel, goed teken dus. Ik ben gebleven bij dinsdag, dat was een normaal dagje stage. En mijn project begint steeds duidelijker te worden. Ze zijn het hart aan het modelleren met ellipsen, om dan straks makkelijker allerlei berekeningen uit te kunnen voeren, voor mij de taak om dit te gaan optimaliseren nu. Hij heeft echt heel slordig alles uitgewerkt dus ben vorige week vooral bezig geweest met een overzicht maken;). En het hoofd van de groep (geen idee wie dat is) is aan het rondvertellen dat ik een professionele volleybalster ben, kwamen al verschillende mensen vragen, toch maar even uitgelegd dat dat allemaal wel meevalt:)

Maar woensdag was alweer een vrije dag, Sant Jordi! Een soort van valentijn in Barcelona, het is de bedoeling dat de mannen rozen kopen voor de vrouwen. Elke kleur heeft een andere betekenis (vriendschap, liefde, enz) en dat de vrouwen een boek teruggeven aan de man. Oftewel heel veel rozenverkopers en allemaal kraampjes met boeken op straat. Ik ben met Tessa (Nederlandse meisje) naar la rambla gegaan en daar een beetje door de drukte gewandeld, en op een gigantisch markt lekker fruit gekocht. Ook zijn we nog even in de city hall geweest, want die was die dag gratis toegankelijk. We gingen nog even naar de Toko om oa chilisaus te halen, toch grappig dat je daar veel Nederlandse producten ziet.

Donderdag en vrijdag gewoon op de universiteit geweest, om vervolgens vrijdagavond meteen naar het strand te gaan om te gaan volleyballen. Helaas begon het net op dat moment even heel hard te regenen dus het bezoekje strand was van korte duur.

Zaterdag en zondag ben ik wel de hele dag op het strand geweest en veel leuke potjes gevolleybald en het was super lekker weer! Ik begin echt al veel mensen te kennen daar dus dat is erg leuk! En ik hou echt van de sfeer daar, iedereen speelt tegen iedereen, en ze nemen allemaal hun eigen net mee. Waar ik me alleen erg over verbaasde waarom vrouwen hier topless gaan volleyballen ;) Maar gelukkig waren zelfs de Spaanse net zo verbaasd aan het kijken. Grappig dat een Spanjaard best aardig Nederlands sprak, maar ik automatisch elke keer in het Engels antwoordde.

Zaterdagavond was mijn huisgenootje weer thuis na een weekje Boedapest (die daar een jongen uit Venray is tegengekomen, hoe toevallig!) en ben ik met haar en wat mensen van het beachvolleyballen wat gaan drinken. Een erg gezellige avond! En een beetje Spaans geleerd, ze praten natuurlijk veel Spaans en mn huisgenootje kan dat vertalen voor mij. Het weekend goed afgesloten door op zondag buiten tapas te eten en sangria te drinken. De weg in de metro terug was alleen iets minder, mijn huisgenootje (oorspronkelijk uit Vietnam) kan niet heel goed tegen drank, dus we zijn twee keer tussendoor de metro uitgegaan omdat ze moest overgeven;)

Toch mooi om hier wat cultuur verschillen te zien, ik ben natuurlijk de enige die tijdens lunch brood eet, de rest gaat allemaal met zn bakje naar de magnetron. Ook ontbijt mijn huisgenootje met noodles;)

Ook is vorige week een heftig weekje geweest met volleybal. Ik heb uiteindelijk besloten om weer terug te gaan naar Peelpush en daar volgend jaar op diagonaal te gaan spelen!

Ik hoop dat jullie een leuke Koningsdag gehad hebben, ik kwam er zondag achter dat er een Nederlandse bar was dichtbij het strand, maar dat was een beetje laat;)

Morgen naar het ziekenhuis voor mijn stage, eens kijken wat ze daar precies voor onderzoek doen, ik ben benieuwd!

Liefs, Anne


  • 29 April 2014 - 08:58

    Ruud:

    Klinkt goed allemaal Anne! Ideaal dat je daar volop kunt blijven volleyballen. Ik begin me lui te voelen zonder reisverslag..

  • 01 Mei 2014 - 14:35

    Willem:

    Stapels boeken gekocht?

  • 06 Mei 2014 - 09:42

    Anne:

    Natuurlijk Willem! Nu nog kijken hoe ik ze mee naar huis krijg;)

  • 30 Mei 2014 - 13:27

    Kim Althusius:

    Hoi Anne,

    veel plezier nog in Barcelona
    Jammer dat je terug gaat naar Peelpush, ik ga je dan erg missen
    Maar wanneer je tegen VC Weert moet ben ik erbij : )

    Groetjes je grootste Volleybalfan van iedereen, Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Anne

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 5989

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 Juli 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: