Tijd voor de zomer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu Tijd voor de zomer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu

Tijd voor de zomer!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Mei 2014 | Spanje, Barcelona

Ben nu wel klaar met de sombere dagen, ze zeggen hier dat het de slechtste lente sinds tijden is, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten;). De regenachtige dagen worden hier gelukkig nog wel afgewisseld met zonnige dagen, maar ik ben klaar voor het echte zomerse weer!

Maar vorige week donderdag was gelukkig een zonnige dag, na de uni ben ik met Tessa naar het strand gegaan, om een zandstorm na was het weer toen lekker. Een gezellige avondje gehad, biertjes gedronken op het strand en tapas gegeten in een typisch Spaans barretje en de avond afgesloten met een lekkere crêpe nuttela!

Vrijdag zijn we naar een bierfest geweest, ja een bierfest in Barcelona! Het rare was wel dat toen ook St. Patrick’s day gevierd werd, wat toch eigenlijk in maart is. Het was een leuke Duitse avond, liter pullen bier drinken, wedstrijdje pul vasthouden met gesterkte arm, dansen op de tafels en de banken en slechte liedjes meezingen! De avond afgesloten in een barretje wat een heel stuk rustiger was. Zaterdag had ik een bbq met de groep van de universiteit, we zouden om 11.40 opgehaald worden maar uiteindelijk was diegene er om 12.20, lekker Spaans ;) Leuke dag al werd er wel veel Spaans gepraat, maar het lemon bier was in ieder geval erg lekker! ’s Avonds hadden we nog met een deel van de groep afgesproken om samen de Champions league finale te kijken. Grappig om te zien dat er van beide teams fans waren en toen in de 93ste minuut pas de gelijkmaker werd gemaakt, de ene helft opeens heel blij was en de andere na 92 minuten blij te zijn geweest, niet meer. Daarna wilden we eigenlijk naar een club maar bleek duurder dan verwacht en zijn we moijto’s gaan drinken in een barretje en de afgesloten met de typische Spaanse churros. Toch pas om vijf uur thuis dan ;).

Hoewel het zaterdag geen mooi weer was, was het zondag weer lekker en ben ik meer dan 12 uur op het strand geweest om een beetje te volleyballen en vooral veel lol te maken! De laatste wedstrijdjes gespeeld met iemand die in de Italiaanse A1 heeft gespeeld, meteen even een ander niveau ;).

Maandag moest ik voor het eerst in de regen naar de uni, grappig om te zien dat ik dan ook de enige ben zonder paraplu en dat er ook niemand meer op de fiets komt, Spaanse mensen zijn niks gewend. Maandagavond maar weer eens naar de sportschool geweest en dinsdagavond nog een paar uurtjes gebeacht!

Gisteravond kwam ik thuis van de uni en vroeg de vriendin van mijn huisgenootje of ik mee wilde naar een gratis concert. Bleek Primavera sound te zijn (een erg bekend festival, wat alleen op woensdag gratis is) en zijn we naar Stromae geweest! Helaas belandden we eerst in een gigantische stortbui, waarin we wel gelachen hebben, mijn huisgenootje en vriendin komen namelijk uit California en daar kennen ze geen regen. Ze hadden zo’n stortbui nog nooit gezien en gingen zelfs foto’s maken van de grijze lucht, want dat was wel heel bijzonder;). Nadat het droog was zijn we nog wel even flink los gegaan en wat is het fijn om lang te zien in Spanje, je kijkt werkelijk over iedereen heen!

Op de uni is het ook steeds gezelliger, elke ochtend stuurt iemand liedjes rond om de dag goed te beginnen en meteen om negen uur is er een koffiepauze, waarin we vanmorgen toch eens uitgelegd hebben dat mannen net zo complicated kunnen zijn als vrouwen ;).

Ik vroeg me al af waarom elke avond onze straat afgezet is door politie en ons metrostation niet meer open is, maar dit blijkt er aan de hand te zijn:
http://nos.nl/artikel/654182-protest-tegen-sloop-pand-barcelona.html

Klinkt gelukkiger erger dan het is, want naast het bovenstaande heb ik er nog niks van meegekregen.

Morgen komt mijn vader naar Barcelona en zondag komt Christine vanuit Zuid-Frankrijk hier ook heen, zal dus weer een gezellig weekendje worden!

Liefs, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Anne

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5995

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 Juli 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: