Beachvolleybal en nog meer beachvolleybal - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu Beachvolleybal en nog meer beachvolleybal - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu

Beachvolleybal en nog meer beachvolleybal

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Mei 2014 | Spanje, Barcelona

Dit is wel ongeveer de samenvatting van afgelopen week, ik ben veel op het strand geweest en heb heel veel potjes beachvolleybal gespeeld.

Dinsdag en woensdag eerst natuurlijk nog stage, ben voor het eerst in het ziekenhuis geweest. Interessant om te zien hoe het er hier aan toe gaat en hoe weinig geld er eigenlijk voor onderzoek is. Sprak iemand die na geneeskunde aan het promoveren was en 10-12 uur werkte per dag, zeven dagen per week, maar nog amper wat verdiende, dat kwam gelukkig wel als ze arts was vertelde ze.

Woensdagavond in een mega groot warenhuis (Gran Via) geweest met mijn huisgenootje, echt alles is daar te vinden. Daarna werden we uitgenodigd voor een huisfeestje door iemand van het volleyballen, bleek achteraf niet echt een huisfeest te zijn en om 1 uur moesten we al weg, maar daarna wel een leuke avond in de club gehad.

Donderdag, 1 mei, dag van de arbeid, een vrije dag dus! Lekker de hele dag op het strand geweest dus en ’s avonds op het terras wat gegeten. Wel waren er veel protesten gaande, gelukkig alleen op de terugweg wat van meegekregen, maar veel Spaanse zijn nog steeds ontevreden en er zijn veel werklozen. Vrijdag een dagje stage gehad en daarna weer meteen door naar het strand voor 4 uur beachvolleybal. Vervolgens pas om tien uur aan het avondeten zitten, lekker Spaanse stijl dus ;) Die avond ook bij iemand thuis met een stel wat gedronken, was een gezellig avondje. Helaas moesten we met de nachtbus terug, en die rijdt echt mega langzaam en alle stoplichten staan hier eeuwig op rood, iets van sensoren kennen ze helaas nog niet. Trouwens iets drinken betekent hier dat je om 3 of 4 uur thuis bent en op stap rond 6 of 7 uur ;).

Zaterdag en zondag weer de hele dag op het strand geweest, proberen iets meer rust te pakken tussen de wedstrijden door, maar je wordt toch elke keer weer gevraagd om een potje te spelen. Zaterdag ook mijn eerste duik in de zee genomen, nog een beetje koud, maar wel erg lekker als afkoeling! Zaterdagavond wraps gemaakt met mijn huisgenootje en daarna naar een bunker gegaan van de oorlog wat nu een super mooi uitzichtpunt is en nog niet heel bekend onder toeristen. Na een zware klim was het echt genieten van het uitzicht, je kon echt de hele stad bekijken! Volgende keer heb ik alleen een betere camera nodig. Zondagavond was ik gesloopt van vier dagen volleyballen, dus niet veel meer gedaan. Wel grappig om te horen dat de Spanjaarden tegen teen ‘finger’ zeggen, maar in het Spaans: vinger = dedo en teen = dedo del pie, niet gek dus dat ze dat letterlijk vertalen naar het Engels.

Deze week is dan toch uiteindelijk mijn eerste week volle week stage haha, ook dat bestaat hier. Gisterochtend werden we meteen goed wakker door blije muziek in de metro, prima dagje stage gehad en ’s avonds voor het eerst gaan sporten in de sportschool, meegedaan met een Spaanse les body pump! Vanavond ga ik eten bij het Nederlandse meisje van het vliegtuig.

En o ja in Spanje vind je weinig snoepautomaten maar wel elektronica automaten op het metro station (zie foto).

Liefs, Anne

• 06 Mei 2014 - 18:38

Wim:

Ha Anne,
    Jij kunt straks zo aan het N.K. Beach in Scheveningen in augustus mee doen. Effe nog een partner vinden ;) Have fun.

• 07 Mei 2014 - 08:57

Paul:

Leuk zo'n verslag en leuk dat je dingen ziet doe mooi zijn en niet zo toeristisch ik verheug me op 30 mei

lfs vader