Sagrada Familia, Casa Mila, en meer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu Sagrada Familia, Casa Mila, en meer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu

Sagrada Familia, Casa Mila, en meer!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 Juni 2014 | Spanje, Barcelona

Afgelopen week was het weer eens tijd om de toerist uit te hangen. Vrijdag kwam mijn vader aan in Barcelona en zijn we eigenlijk meteen door gegaan naar Casa Mila. We hadden een tour by night geboekt, maar helaas door wat problemen met de tickets konden we die avond niet deelnemen aan de tour. Beetje jammer, maar uiteindelijk heb ik hem een beetje de stad laten zien en toen we thuis kwamen, hadden we thuis een huisfeestje! Mijn huisgenootjes waren al lekker dronken en ik kreeg ook meteen een welkomstshotje, het was een gezellig avondje!

Zaterdag al vroeg op pad om naar Park Guell te gaan, nu zijn we ook echt in het park zelf geweest, de vorige keer alleen rondom heen gelopen, al kun je dan ook al bijna alles zien. Die middag ook nog in het ouderlijk huis van Gaudi geweest en dus ’s avonds naar Casa Mila. Dagje Gaudi dus! Casa Mila was wel echt heel mooi en zeker de tour by night was een echte aanrader. Mooi om te zien hoe Gaudi alles ontworpen heeft en de avond werd natuurlijk afgesloten met een glas Cava.

Zondagmorgen (heel vroeg) zijn we naar de Sagrada Familia gegaan, dit was heel indrukwekkend. Ik had natuurlijk al vaker de buitenkant gezien, maar we zijn nu ook binnen geweest, die eigenlijk al zo goed als af is. Ze verwachten helemaal klaar te zijn in 2026! Daarna zijn we naar de top van de Tibidabo gegaan, ik dacht dat ik al heel wat mooie uitzichtpunten had gezien, maar dit was toch wel echt het beste punt. Op de top is een pretpark te vinden en een kerk, die je normaal ’s nachts heel goed kan zien, omdat hij dan verlicht is. Dat is dan super mooi, maar de kerk viel nu een beetje tegen, misschien ook wel na de Sagrada Familia haha! Al was je in de toren van de kerk wel op het hoogste punt van Barcelona. Nog een paar uurtjes wat gerelaxt en gevolleybald op het strand en toen Christine opgehaald van het station. Die avond lekker met z’n drieën uiteten geweest en nog even naar de fonteinen gewandeld.

Vader is die nacht weer vertrokken naar Nederland, maar Christine en ik hadden nog een dagje meer samen. ’s Ochtends nog even naar stage geweest maar daarna lekker op het strand gelegen, cocktails gedronken, geshopt en heel veel sushi gegeten. Een aanrader, sushi dat kan je pakken vanaf een lopende band ;)

Na dinsdag samen geluncht te hebben is Christine weer terug gegaan naar Zuid-Frankrijk waar ze op dit moment stage loopt, lekker dichtbij dus. Hier is het weer nu echt lekker (we hebben zomer!), dus dinsdag en gister na stage weer naar het strand geweest om lekker te volleyballen.

Morgenavond gaan we met de groep van de universiteit beachvolleyballen, ik ben erg benieuwd naar hun kwaliteiten:).

Zaterdag vlieg ik dan voor een weekendje terug naar Nederland, om maandag de Elfstedentocht te kunnen fietsen. Met 15 man van de familie proberen we de 240 km weer binnen 12 uur te halen. Dinsdagochtend vlieg ik dan weer terug naar Barcelona!

Liefs, Anne

• 05 Juni 2014 - 19:00

Kitty:

He lieve Anne

Hoe gaat het allemaal daar in Barcelona, zo te lezen elke keer verveel je je zelf nog niet en kun je ook nog genoeg volleyballen daar.
    Dus beweging genoeg en met de pingsteren dus ook nog fietsen in Friesland, het wordt als het goed is hier 32 graden dus maak je borst maar nat zo heet haha daar zal het wel warm zijn maar hier is de warmte toch anders.
    Met ons is verder alles goed de drukte moet nog steeds een beetje komen maar de hemelvaart was het druk, ook omdat het slecht weer was natuurlijk en al de mensen op de camping het koud hadden, kwamen ze in grote getalen :p hadden s, avonds 121 gasten dus was even er tegen aan.
    Jammer genoeg ging de feest dag voor de vrijwilligers van de winkel van sinkel niet door die hadden een ander bestuur dus gingen een uitstapje doen met de boot, daar waren het sommige niet mee eens maar met namen jammer voor ons.
    Verder maken we niet heel veel mee, ja de voorgevel van de bolle buik is op nieuw gestuukt en moet nog geschilderd worden, en dan ziet het er weer wat beter uit.
    Nou ik brij er een eind aan heel veel plezier met het fietsen in Friesland met moeke en je zusjes en de rest van de fam.

Nou heel veel groetjes van ons en ik volg je hoor xxxx gr Kitty en goof

• 05 Juni 2014 - 19:35

Christine:

Het was erg gezellig!!(:
    Wel weer even wennen om nu weer hard aan het werk te moeten hier haha