Gezellig weekendje! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu Gezellig weekendje! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anne Janssen - WaarBenJij.nu

Gezellig weekendje!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Mei 2014 | Spanje, Barcelona

Zo we zijn alweer ruim een week verder, tijd weer voor een verhaaltje. Woensdagavond ben ik met mijn huisgenootje beetje gaan shoppen, ik blijf me elke keer verbazen, elke keer als je op een ander metrostation uitstapt, kom je weer op een mooie plek in weer een andere stijl. Leuke stad Barcelona ;) We zijn nog achtervolgd door een man zonder hoofd, dezelfde soort waarmee ik vorige week nog rustig op de foto stond. Die avond lekker Nederlandse pannenkoeken gegeten, alleen eet zij ze wel met hele pittige saus ;) Alleen niet bij de pannenkoek met aardbeien haha.

Donderdag zou mijn huisgenootje eigenlijk naar Nice vliegen maar haar vlucht was gecanceld, het enige voordeel was wel dat we boodschappen mochten doen op kosten van de vliegtuigmaatschappij. Ze had ’s middags zelfs al wat voor mijn meegenomen en vrijdagavond na weer een aantal potjes beachvolleybal hebben we nog eens flink ingeslagen, lekker veel samen gegeten die avond.

Zaterdag was nog een hele warme dag en ben ik de hele tijd op het strand geweest en ’s avonds kwamen Renske, Dorien en Evi aan in Barcelona. Vanaf dat moment hebben jullie in Nederland alleen maar super goed weer gehad en was het hier helaas het slechtste weer wat ik tot nu toe heb gehad. De rest die nog langs komt mag dat weer gewoon in Nederland laten ;). Lekker de avond begonnen met sangria en daarna naar de club van Barcelona gegaan, Opium. Helaas betaal je daar 8 euro voor een biertje en 12 euro voor een mixdrankje en is het in een iets andere stijl stappen dan in Eindhoven ;).

Zondag hebben we een poging gedaan om naar het strand te gaan maar het was helaas te koud, al was er wel een verrassingsfeestje georganiseerd voor een van de volleyballers. Verder wel een lekker dagje gehad, beetje rond geslenterd door Barcelona en ze hebben mij ’s avonds getrakteerd op tapas (Dankjewel!). En ook heb ik voor het eerst hier churros met chocolade melk gegeten/gedronken, ook een aanrader!

Maandag mocht ik natuurlijk weer naar stage, maar dit was gelukkig wel een stranddag voor de rest. Na mijn stage hebben we een lemon biertje (letterlijk bitter lemon gemixt met bier) gedronken in de smalste tapasbar van Barcelona, leuk barretje! Daarna zijn we vis gaan halen op de markt en hebben we dat thuis lekker klaar gemaakt. Dinsdag ben ik alleen ’s ochtends naar stage gegaan en zijn we gaan lunchen bij een sushi tent samen met mijn huisgenootje en een vriendin, bij de lopende band vol met sushi zaten helaas al te veel mensen, maar toch hebben we erg genoten van onbeperkt sushi eten voor tien euro!

Dinsdag was alweer de laatste avond hier met z’n allen. Lekker thuis zelf tapas gemaakt, verse guacomole, kaasjes, worstjes, salade, aardbeien, toastjes, wijntje en net zoals de avond daarvoor de avond afgesloten met wat kaartspelletjes! Bedankt voor het gezellig weekendje en het nieuwe dekbedovertrek (nu hoeft de rest die komt er dus ook geen meer mee te nemen ;))!

Daarnaast was dit ook wel weer een bizar weekje, ik maak wat indruk met mijn lengte. De ene man duikt weg achter een andere man omdat ik zo groot ben, de andere kan alleen maar wowowow roepen. Ook word er in de metro gewoon een foto van mij gemaakt en krijg ik spontane high fives als ik over straat loop.

Vandaag is het weer eindelijk weer wat beter en vanavond heb ik met Tessa en haar vriend op het strand afgesproken om daar lekker te eten en te drinken! Verder probeer ik in mijn vrije tijd nog wat naar de sportschool te gaan om toch fit te blijven;). Christine is het helaas niet meer gelukt om langs te komen, maar dat gaan we snel nog even plannen!


Liefs, Anne

P.s een handig site trouwens als je nog ergens een keer goedkoop heen wil: www.blablacar.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Anne

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 6007

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 Juli 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: